''No Worries Mate, its gonna be fine'' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wessel Duijvesteijn - WaarBenJij.nu ''No Worries Mate, its gonna be fine'' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wessel Duijvesteijn - WaarBenJij.nu

''No Worries Mate, its gonna be fine''

Blijf op de hoogte en volg Wessel

11 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Goedemorgen, goede middag of goede Avond lieve mensen in Nederland en Daarbuiten!

Ik zit op het moment op mijn werk aan mijn bureautje, omdat het rustige dagen zijn bij Apollo Motorhome Holidays en laat ik nou ook niet zoveel zin hebben om aan mijn schoolopdracht te werken, dacht ik maar eens te beginnen met een leuk verhaaltje te schrijven. Ik ga het niet te lang maken hoor mensen.

Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik ons nu wat warmere kikkerlandje heb verlaten voor het avontuur in Aussie. Laat ik beginnen met de eerste weekjes. Ik moet toegeven dat het echt erg wennen was om helemaal alleen ineens aan de andere kant van de wereld te zijn.
Ik kwam vroeg in de morgen aan op het vliegveld in Brisbane met een heerlijk weertje waar ik toen erg vrolijk van werd al was ik behoorlijk moe na een reis van 32 uur. Maar er stond nog een onverwacht lange dag voor de boeg.
Ik, zo goed voorbereid als ik altijd ben, wilde geld pinnen zodat ik de borg van mijn accommodatie kon betalen, maar mijn Credit Card werd geweigerd omdat ik hem nog niet goed geactiveerd had. Dus ik ben maar eerst de stad in gegaan om een Australische bankrekening te regelen. Na dat geregeld te hebben dacht ik lekker naar mijn accommodatie (Grote studenten flat met honderden studenten) te gaan om een duikje nemen en om even uit te rusten. Maar nee hoor, ik was een soort van vergeten om mijn verblijf in dat appartement te bevestigen. Maar het eerste wat tegen mij gezegd werd door man achter de receptie was ''No worries mate, its gonna be fine''. Ik werd hartstikke goed opgevangen door de mensen daar en mijn door my awesome roommates! moest ik van ze in het Engels zetten...

Een goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens...

Maar goed vanaf daar is het toch wel met de dag vetter en vetter geworden.

Ik woon samen met 15 andere studenten met nationaliteiten als Ecuador, Maleisië, Australië, Amerika, Filipijnen, China en Maladieven. We doen regelmatig uitjes met elkaar zoals weekendjes weg, uiteten of barbequen.
Over Barbequen gesproken het is toch zo bizar dat ze hier overal waar je maar kijkt bbq's hebben staan die iedereen gratis kan gebruiken. En dat wordt dan ook heel erg veel gedaan want geloof me er zijn er heel veel in Brisbane en alsnog is het heel erg moeilijk om er een te vinden die beschikbaar is, maar gelukkig zijn de mensen hier niet zo moeilijk en biedt iedereen gewoon aan om er eentje te delen.
Zo heb ik bijna elk week wel gebarbecued, ene keer met huisgenoten, andere keer met huisgenoten van Milou (Nederlands meisje die ook bij Apollo stage loopt) en de andere keer weer met mengsel daarvan! Milou der huisgenoten zijn bijna allemaal uit Zuid-Amerika dus is ook heel gaaf om die te leren kennen. Het verbaasd me nog steeds hoe gast vrij mensen uit Zuid-Amerika zijn. We begonnen de bbq met ongeveer 8 mensen en eindigde met ongeveer 20 mensen, super gezellig!

Mijn leven hier ziet er een beetje als volgt uit:
Doordeweeks lekker half 7 mijn bed uit, zo vroeg omdat mijn trein natuurlijk voor geen meter aansluit. Dan kom ik rond 6 uur in de avond terug in ons appartementje. Moet toch zeggen dat het heeeeel erg wennen was om zo vroeg uit me bed te komen, ben er nog steeds niet helemaal aan gewend en dat zal ik ook nooit gaan doen ben ik bang.
Op woensdag train ik mee met Virginia United samen met Jerome (Franse jongen van hier). Ik kon het niet laten, ik begon het voetbal al te missen dus ik hoop binnenkort ook een paar wedstrijdjes mee te doen. Verder ben ik door een Braziliaan uitgedaagd om een pot te gaan tennissen en trek ik af en toe de hardloop schoenen aan.

De weekenden zijn meestal volledig ingepland met allerlei tripjes, bbq's, avondjes stappen en uitslapen uiteraard.
Ik ben al naar het prachtige North Stradbroke Island, Het surfers oord Noosa en de Koala en kangoeroe opvang centrum geweest! Heer erg te gek allemaal.

De komende weekenden zijn ook al vol gepland met waarschijnlijk komend weekend een Surfcamp met Sam, Jurgen en Jerome (gasten die we ontmoet hebben bij The Koala Sanctuary) en het weekend daarna heb ik mijn eerste vrij dagjes om me maatje Glenn op te zoeken in Nieuw-Zeeland en daar een hele mooie trip te maken!! Uiteraard wordt er ook hard gewerkt...

Ondertussen heb ik al weer een wasje gedraaid, een lekker maaltje gekookt en op de bank beland om een filmpje te kijken met huisgenootjes.

Kan dus tot nu toe wel zeggen dat de man achter de receptie van de eerste dag gelijk heeft gekregen! Hopen dat het maar beter en beter gaat worden.

Cheers!










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Wessel

Ik studeer Manager Travel Trade aan de NHTV in Breda. Momenteel zit ik in Australië voor een stage bij Apollo Motorhome Holidays in Brisbane.

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 1596

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: